×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

En

شنبه 28 مهر 1403

افتتاح نخستین دفتر هئیات صلح اداری کردستان در شهرداری سنندج

نخستین دفتر هئیات صلح اداری استان با حضور معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان در شهرداری سنندج افتتاح شد.

افتتاح نخستین دفتر هئیات صلح اداری کردستان در شهرداری سنندج

  • 1402/02/27 - 18:15
  • - تعداد بازدید: 607
  • - تعداد بازدیدکننده: 599
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zum
با حضور معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان

نخستین دفتر هئیات صلح اداری کردستان در شهرداری سنندج افتتاح شد

نخستین دفتر هئیات صلح اداری استان با حضور معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان در شهرداری سنندج افتتاح شد.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج،نخستین دفتر هئیات صلح اداری استان با حضور معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان در شهرداری سنندج افتتاح شد.

سامان سعیدی معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سنندج  در مراسم افتتاح این دفتر ضمن تقدیر از همراهی همیشگی دستگاه قضا در استان با مجموعه شهرداری سنندج، اظهار کرد: افزایش خدمات و جلب رضایت بیشتر شهروندان از مهمترین اولویت های مدیریت شهری در سنندج است.

وی خاطرنشان کرد: امور خدمات شهر گستره عظیمی از خدمات شهرداری برای شهروندان را دربرمی‌گیرد و ارائه مطلوب آن و پاسخگویی به مطالبات مردم تأثیر زیادی در افزایش رضایت‌مندی شهروندان دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سنندج اضافه کرد: شهرداری جز نهادها و موسساتی است که از بدو تولد تا زمانی فوت با شهروندان ارتباط دارد و فعالیت های این دستگاه سوای سایر بخش ها و دستگاه است.

سعیدی گفت: شهرداری نهادی است که با ارتباط گسترده ای با مردم مواجه است و همین موضوع موجب می شود چالش هایی بیشتری را هم فرارو داشته باشد.

وی گفت: حل و فصل دعاوی به صورت کدخدا منشی و توافق و تراضی طرفین از طریق ایجاد دفاتر صلح اقدام ارزشمندی است که می تواند نقش بسزایی در ورود پرونده به دستگاه قضا و اطاله دادرسی داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سنندج عنوان کرد: راه اندازی چنین ظرفیتی در شهرداری سنندج کار جدیدی نبوده و طی سالهای گذشته نیز چنین بستری در این مجموعه فعال و تجربه موفقی هم در این زمینه داشته ایم.

سعیدی با تاکید براینکه ایجاد این ظرفیت ها نقش بی بدیلی در توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه دارد، افزود: امیدواریم راه اندازی دفتر هیئات صلح در شهرداری سنندج بتواند زمینه ساز پاسخگویی هرچه بهتر به نیازهای این حوزه و رفع مشکلات شهروندان باشد.

بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان هم در مراسم آغاز به کار نخستین دفتر هئیات صلح اداری کردستان در شهرداری با بیان اینکه کردستان؛ استانی با قابلیت های صلح و سازش بسیار فراوان است، اظهار کرد: نقش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان در صلح و سازش اختلافات طایفه‌ای در این استان بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید براینکه یکی از سیاست های اصلی ترویج فرهنگ صلح  و سازش راه اندازی دفاتر هیئت های صلح است، گفت: تا کنون 17 هیئت صلح در مساجد و روستاهای سطح استان ایجاد شده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: هیت های صلح مردمی هستند و به صورت افتخاری کار می کنند.

وی به عملکرد هیت صلح در قابل توجه و توانسته اند نقش مهمی در کاهش ورود پرونده به دستگاه قضا تاثیرگذار باشند،گفت: کاهش مراجعات به دادگستری از اهداف اصلی راه اندازی و فعال سازی این دفاتر است.

احمدفیضی دبیرخانه ستاد صبر استان هم در این نشست اظهار کرد: هیئت صلح براساس شیوه نامه 3 نفر عضو دارد که یک نفر از این سه نفر علل بدل است.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از 3 هزار پرونده توسط صلح یارها و هیت های صلح در استان رسیدگی و به صلح و سازش ختم شده است.

وی افزود: پرنده هایی که امکان داشت ماه ها به دلیل اطاله دادرسی در دادگستری بماند در بازده زمانی کوتاهی در هیئت ها به صورت کدخدامنشی به صلح و سازش ختم شده است.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : فرهنگی وهنری
  • کد خبر : 200
کلمات کلیدی
شیرین مرادی
خبرنگار

شیرین مرادی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب